fredag 25 juni 2010

Hej på er!
.
Hoppas ni har det fint så här på Midsommaraftons morgon.
.
Själv så väntar jag på att familjen ska vakna,jag själv har ju svårt att sova
längre än till kl.07,00..hmm..inte så kul alltid.
.
Det spelar ingen roll om man kommer i säng kl.05 på morgonen
jag har som en inställd väckarklocka i mig
att kl.07,00 ska du vakna.
.
Och jag vet så väl när detta "stig upp kl.sju ta aldrig mer sovmorgon"började..
.
..det var för nästan fjorton och ett halvt år sedan d.v.s den 8 jan 1996..
.
..jag hade fött min son Olivier straxt efter kl.24,00 på natten och kom
in till bb vid fem tiden på morgonen..
.
ni vet,ung,JÄTTETRÖTT,första barnet,dessutom några timmar tidigare
varit med om en smärta så man trodde
att man skulle dö....
.
..då kommer det in en sköterska kl.07,00 , slänger upp gardinerna
och skriker högt.. GOD MORGON SÖMNTUTA,NU ÄR DET DAGS ATT GÅ UPP!!!
.
Det var då...jag tror hon förhäxade mig *fniss*med sitt
ylande denna underbara dag när min fina nyfödda son och jag låg och sov våran skönhets sömn..
.
Nu,flera år senare har jag lärt mig att älska mornarna,att få sitta själv i
tystnaden och dricka mitt morgon te och fundera över livet..
.
..det har blivit något jag uppskattar väldigt mycket.

Jag vill också passa på att rek.ett jättegott mosserande jordgubbsvin som nyligen
kommit in på *vuxenbutiken*
.
serveras väl kyld med lite jordgubbar i,underbart gott!
.
Jag önskar er,mina vänner,kunder,och fina bloggläsare,
en TREVLIG MIDSOMMAR!
KRAM Maria

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg!Jag känner precis igen mig.
    Önskar dig och din familj en fin Midsommar.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jag vet precis hur du menar ang det här med att man skulle upp tidigt på BB!
    Jag fick min första dotter 93 och detsamma hände mig, fast det var Lucia morgon och all personal kom in på rummet galet tidigt!
    Själv trodde jag ett tag att det var änglar och att jag var i himlen..
    *Fniss*

    Kram Sofia

    (Jag ringde dig i förra veckan för att fråga vad ni har för godbitar i Odd Molly storlek 4:a, men fick tyvärr inget svar.
    Ringer i veckan igen).

    Kram Sofia

    SvaraRadera